Retur- och återbetalningspolicy

RMA-förfarande ONLINESHOP SRL
(Return Merchandise Authorization)

Kära kunder,
För att ge bästa kundservice sker retur av produkter till ONLINESHOP SRL endast genom att fylla i RMA: s onlineformulär: http://rma.pni.ro.

De produkter som får returneras är de med ett garantibevis utfärdat av ONLINESHOP SRL.

 

Enligt artikel nr. 9 punkt 1 i regeringsförordningen nr. 34 av den 12 juni 2014 om konsumenträttigheter har du rätt att returnera den / de köpta produkterna utan kostnad, utan att ange skälen, inom 14 dagar från det datum då du får produkterna i besittning.

Vi återbetalar alla belopp som vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader, förutom extra kostnader orsakade av det faktum att du har valt en annan leveransmetod än den leveranstyp som erbjuds av oss, utan onödigt dröjsmål och i vilket fall senare än 14 dagar från det datum då vi får den produkt som du returnerar.

Kan returneras:
- produkter inom 14 dagar från det att de kom i deras ägo
- produkter under garanti
- produkter utanför garantiperioden (returfraktkostnader bärs av kunden)
- icke-funktionella produkter de första 24 timmarna efter köpet (en kopia av fakturan måste bifogas)
- produkter levererade av misstag av ONLINESHOP SRL

Förfarande som ska följas:

Steg 1: Kunden fyller i onlineformuläret http://rma.pni.ro
När formuläret är klart får du ett automatiskt e-postmeddelande med RMA-nummer och en etikett redo att skrivas ut.

Steg 2: Förbered förpackningen, som kommer att inkludera produkten i originalförpackningen, packad så bra som möjligt, tillsammans med alla tillbehör (det är förbjudet att fästa AWB-etikett eller andra etiketter, eller pricka på originalförpackningen). Lägg till en kopia av fakturan och garantibeviset utfärdat av ONLINESHOP SRL.
På utsidan av paketet, stick etiketten som du mottagit via e-post eller skriv manuellt, på en synlig plats, RMA-numret.
Observera att paket som tas emot utan RMA-nummer kommer att returneras på kundens bekostnad med påståendet "saknat RMA-nummer".

Steg 3: En ONLINESHOP SRL-operatör analyserar RMA-begäran och skickar kuriren för att hämta paketet från den angivna adressen.

För produkter som omfattas av garantin täcks transportkostnaden av ONLINESHOP SRL.

Vi behandlar RMA-förfrågningarna enligt följande:

  • blanketter ifyllda på en arbetsdag - vi behandlar begäran senast 15.00 samma dag
  • blanketter ifyllda efter 15:00 eller på en icke-handelsdag - vi behandlar begäran nästa arbetsdag.
 
Försiktig! Returnerade produkter måste packas ordentligt för att förhindra skador under transport. Det är förbjudet att fästa AWB-etiketter eller andra etiketter, eller skota på originalförpackningen.